ДОСЛІДЖЕННЯ РЕКРЕАЦІЙНИХ ПОТРЕБ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ НАФТИ І ГАЗУ

  • Г. Є. Долгопола ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
  • Я. С. Коробейникова ІФНТУНГ; 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Карпатська, 15
Keywords: sustainable development, recreation, questionnaire method, recreational needs, recreational demand.

Abstract

The results of the study of the teaching staff recreational needs in Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas are presented in the article. The preferences of the respondents on the leisure form, recreation places and its time were identified with the help of the questionnaire method. Summarizing the research results it can be stated that the university employees in their recreational needs prefer passive rest in the comfortable means of accommodation combined with visits to natural, historical and cultural tourist attractions around the world. The research results can be the basis for determining the demand for tourism product among university staff. They also allowed identifying the major problems in forming of the teaching staff recreational needs.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1 Долгопола Г. Є. Визначення потреб щодо відтворення потенційних сил населення та трудових ресурсів Карпатського регіону у 2015 – 2016 роках. / Г. Є. Долгопла, І. Смик //Матеріали XXIV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії»: збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2016 р. – 313 с.
2 Колбанов В. В. Современные средства повышения психоэмоциональной устойчивости человека /В. В. Колбанов // Вестник Российской военно-медицинской академии. – 2007. – №3(19). – С. 245-246.
3 Мешко Г. М. Професійне здоров’я педагога як умова ефективної виховної діяльності /Г. М. Мешко, О. І. Мешко //Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка.– 2005. -№ 24. – С. 93-96.
4 Тяпкина А. Д., Ковригина Т. Р. Основные факторы риска труда учителя /А. Д. Тяпкина, Т. Р. Ковригина //Здоровье педагога: проблемы и пути решения: материалы I заоч. всерос. науч.-практ. интернет-конф. с междунар. участием – Омск: БОУ ДПО «ИРООО», 2010. – С.44-48
5 Анкетування як різновид письмового опитувального діагностичного методу. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://pidruchniki.com/15130616/psihologiya/anketuvannya_riznovid_pismovogo_opituvalnogo_diagnostichnogo_metodu.
Published
2016-09-19
How to Cite
Долгопола, Г. Є., & Коробейникова, Я. С. (2016). ДОСЛІДЖЕННЯ РЕКРЕАЦІЙНИХ ПОТРЕБ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ НАФТИ І ГАЗУ. Ecological Safety and Balanced Use of Resources, (2(14), 183-189. Retrieved from http://ebzr.nung.edu.ua/index.php/ebzr/article/view/53
Section
ПРИРОДООХОРОННІ ТА РЕКРЕАЦІЙНІ ТЕРИТОРІЇ